persones voluntàries

projectes d'acció social

219.479€ d'inversió social

L'Obrador, un projecte únic

Una quinzena de joves d'entre quinze i divuit anys, d’entorns i condicions molt diverses de la comarca del Pla de l'Estany, es reuneix per compartir, reflexionar i debatre sobre la realitat que els envolta, a través de l’art, i amb la implicació de les famílies i el treball en xarxa. El 60% millora el seu desenvolupament personal, relacional i social, que inclou l'autoestima, responsabilitat, capacitat crítica, treball en equip i la participació social.

Servei d'Acollida

Escoltem les persones que se’ns adrecen i establim un pla de treball per superar les situacions de vulnerabilitat.

79 persones ateses

245 persones beneficiades

62% amb habitatge precari

45% en situació irregular

Rober

Reutilitzem la roba descartada i en potenciem el consum sostenible entre les persones amb pocs recursos econòmics.

53 persones ateses

100 persones beneficiades

Servei d'Ajuda Econòmica

Oferim ajudes econòmiques puntuals a famílies en risc d’exclusió per fer front a despeses bàsiques i revertir situacions d’alta vulnerabilitat.

14 persones ateses

29 ajudes

2.333€ d'inversió

Apadrinar un Avi

Fomentem les relacions intergeneracionals entre persones grans que viuen en residències i voluntariat jove de centres educatius.

63 persones voluntàries

49 persones grans apadrinades

Ser Gran en Dignitat

Programem visites o trobades telemàtiques de persones voluntàries a persones grans que viuen en residències o al seu domicili per lluitar contra solitud no volguda i l’aïllament.

8 persones ateses

5 persones voluntàries

Servei d'Intervenció Educativa

Oferim acompanyament per garantir la igualtat d’oportunitats en l’educació de tots els infants, comptant amb la participació de les famílies i de l’entorn educatiu.

72 persones ateses

102 persones beneficiades

20 persones voluntàries

Àncora

Creem una xarxa de veïnatge i comerços de confiança per tal que les persones grans puguin comunicar situacions de solitud no volguda.

30 visites a comerços

Més de 10 xerrades

Proinfància

Abordem l’exclusió a través d’un model d’atenció d’infants de 0 a 18 anys que mobilitza les famílies i l’entorn educatiu i social.

32 persones ateses

89 persones beneficiades

8 persones voluntàries

72% millora resultats acadèmics

Servei d'Assessorament a l'Immigrant

Proporcionem assessorament legal i suport jurídic per resoldre qüestions relacionades amb temes d’estrangeria.

27 persones ateses

89 persones beneficiades

2 mòduls d'acollida sobre coneixements laborals i estrangeria

Tallers d'Acollida Lingüística i Cultural

Aprendre la llengua de la societat d’acollida és un aspecte bàsic per poder-se integrar, compartir experiències amb el veïnat, entendre els comunicats de l’escola o optar a una feina.

68 persones ateses

5 persones voluntàries

48% obté el certificat

Centre de Distribució d'Aliments

Cobrim les necessitats bàsiques d’alimentació i higiene de persones i famílies amb greus dificultats econòmiques, a través d’un sistema d’entrega dignificada i equitativa.

345 persones ateses

929 persones beneficiades

4.583 cistelles entregades

Joguines per tothom

Els alumnes d’ESO de l’Escola Casa Nostra de Banyoles recullen i entreguen joguines per a infants en el marc del projecte d’Aprenentatge i Servei.

285 infants atesos

95 famílies beneficiades

Lleure Inclusiu

Treballem perquè tot l'alumnat rebi l’acompanyament necessari també durant l’estiu i les vacances, i que no quedin desateses la seves necessitats escolars, de creixement personal i d’integració social.

43 persones ateses

Consulta la versió impresa i el detall econòmic

Pla de l'Estany Càritas memòria 2020 b.pdf

Càritas Pla de l’Estany