Ser Gran en Dignitat

Abans de la pandèmia, ja teníem clar que les persones grans que viuen soles o aquelles que estan ingressades en residències però que no compten amb el suport de persones properes, han de sentir-se escoltades, acompanyades i estimades. Amb aquest objectiu, Ser Gran en Dignitat programa visites setmanals de persones voluntàries a persones grans i organitza formacions específiques al voluntariat sobre vellesa per oferir una atenció de major qualitat.

Durant la pandèmia, quan les visites no eren possibles per culpa dels confinaments i mesures diverses, hem procurat continuar el seguiment via telefònica i mobilitzar nou voluntariat o personal tècnic, amb l’objectiu de detectar i fer front a noves dificultats, com les situacions d’angoixa o l’aïllament.

Entre els mesos de març i juny a la ciutat de Girona vam organitzar un servei a domicili que, en coordinació amb l’Ajuntament i els Serveis Socials i d’una xarxa de persones voluntàries, s’encarregava d’atendre les primeres necessitats de les persones grans que patien solitud: comprar aliments, medicaments o llençar la brossa, entre d’altres.

persones ateses

persones voluntàries

Finançament: Ajuntament de Corçà, Maçanet de la Selva, La Bisbal d'Empordà, Vall d'en Bas, Vidreres, Salt i Vilablareix, Generalitat de Catalunya-Departament de Treball, Afers Socials i Famílies amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7% de l'IRPF i DipSalut-Organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona.