Apadrinar un Avi

Cada curs escolar, centenars de joves estudiants voluntaris i voluntàries de Càritas i persones grans que viuen en residències fan possible el projecte Apadrinar un Avi, que té per objectiu lluitar contra la solitud no volguda de les persones grans i fomentar les relacions intergenracionals.

Durant més de 10 anys, aquest projecte s’ha centrat en les visites periòdiques dels joves als centres on viuen les persones grans. Tots junts han compartit converses i passejades i han realitzat activitats molt diverses. Les trobades han contribuït a augmentar l’autoestima i el benestar de moltes persones grans al llarg d’aquest temps. Els joves, en canvi, han pogut retenir l’experiència i la saviesa de les persones apadrinades i crear uns vincles que no oblidaran.

persones ateses

persones voluntàries

residències participants

Adaptació del projecte durant la pandèmia

Durant el 2020, la pandèmia ha suposat un gran impacte per aquest projecte intergeneracional referent a tot l’estat. Les visites del voluntariat jove van haver d’aturar-se tot just coneguts els primers casos de COVID19 a casa nostra, mentre les residències iniciaven uns mesos de lluita incansable i de patiment per a totes aquelles persones grans que s’enfrontaven a la malaltia. A més, l’aïllament va empitjorar la situació emocional de moltes persones residents, que veien amb incertesa l’avanç de la crisi sanitària. Amb tot, el voluntariat i els equips van mobilitzar-se ràpidament per intentar oferir alternatives a les visites presencials i continuar treballant contra la solitud no volguda i van desenvolupar Apadrinar un Avi 2.0, una iniciativa orientada a mantenir el contacte telemàtic amb les residències per ser al costat de les persones grans i acompanyar-se mútuament en els pitjors moments.

Finançament: Ajuntament d'Anglès, Corçà, Figueres, La Bisbal d'Empordà, Maçanet de la Selva, Pineda de Mar i Salt, Generalitat de Catalunya-Departament de Treball, Afers Socials i Famílies amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7% de l'IRPF, Fundació Bancària "la Caixa", Mutua Madrileña, Consell Comarcal del Pla de l'Estany i Càritas Espanyola-Infància i Família.